ventilky
Všechny ventilky na kola, klasické velo s gumičkou, nejrozšířenější moto - stejné jako motorky a auto. Dále úzké moderní typy tzv. galuskové. Všechny čepičky a redukce - přechodky, ty pomůžou propojit různé koncovky pump.
Ventilky do duší jízdních kol jsou malé, ale velmi důležité součásti, které umožňují nafouknout pneumatiku a udržet v ní tlak. Existuje několik typů ventilků, které se liší konstrukcí a použitím.
Nejběžnější typy ventilků
- Presta (FV): GALUSKOVÝ : Tento ventilek je tenčí a lehčí než Schrader a používá se především u silničních a některých horských kol. Má malou matici, kterou je třeba před nahuštěním povolit.
- Schrader (AV): MOTO : Tento ventilek je širší a robustnější než Presta a používá se u většiny horských kol a také hlavně u automobilů. Je podobný ventilku, který najdete na pneumatikách aut.
- Dunlop (DV): VELO : Tento ventilek s gumičkou se používá méně často a najdeme ho spíše u starších modelů kol. Je podobný ventilku Presta, ale má jiný mechanismus.
Nejprodávanější
Značky
Jaký ventilek vybrat?
Výběr ventilku závisí na typu kola a na vašich osobních preferencích. Pro silniční kola se nejčastěji používají ventilky Presta, protože jsou lehčí a aerodynamičtější. Pro horská kola se používají nejčastěji ventilky Schrader, protože jsou robustnější a odolnější.
Důležité parametry ventilků
- Délka ventilku: Délka ventilku by měla odpovídat výšce ráfku. Pokud máte vysoký ráfek, budete potřebovat delší ventilek.
- Materiál: Ventilky se vyrábějí z různých materiálů, jako je hliník, mosaz nebo plast.
Tipy
- Při nahuštění pneumatiky se ujistěte, že je ventilek správně nasazen a utažen.
- Pravidelně kontrolujte stav ventilku a v případě poškození ho vyměňte.
- Mějte s sebou náhradní ventilek a nářadí pro jeho výměnu.
Doufám, že vám tyto informace pomohou při výběru ventilku pro vaše jízdní kolo. Přeji vám mnoho šťastných kilometrů!